ما بسوی آسمانها می رویم

این هم یک مثنوی دیگر از خواهرزاده عزیزم
که به خاطر ..............از بیان مطلب
 قبلی صرف نظر کردم

اعظم عباسی


ما بسوی آسمانها می رویم
سوی آرام دل وجان می رویم

ما به سوی معنی گل می رویم
سوی صد درد وتحمل می رویم

ما به آواز کبوتر زنده ایم
با امید  وعشق وباور زنده ایم

ما نگاه خسته ای را دیده ایم
رنگ اندوه از تماشا چیده ایم

ما به خود قول رهایی داده ایم
لیک اندر چاه غم افتاده ایم

ما اسیر درد و آهی مبهمیم
ما به دور از روح پاک مریمیم

ما تمام شب خدایا گفته ایم
ما به فصل عاشقی بشکفته ایم

ما ز عمر نو بهاران خسته ایم
از غرور کوهساران خسته ایم

ما غمین از ناله نیلوفریم
آرزومند سکوتی دیگریم

ما عبور تند باد سر کشیم
ما چو خاکستر به زیر آتشیم

ما پر از اندوه وپر دردیم چوعشق
در سرای عاشقی مردیم چو عشق

ما چو ابر نو بهاران می شویم
هم نوای ابر وباران می شویم

ما دل خود را تماشا کرده ایم
تیرگی را زود حاشا کرده ایم

ما سرود تازه ای را خوانده ایم
بر سر بیراهه غم مانده ایم

ما خدا را در هیاهو دیده ایم
در شعوری محض ونیکو دیده ایم

ما به پرواز خیالی زنده ایم
با دل پاک وزلالی زنده ایم

کاشکی با ما کمی صحبت کنی
درد ما را با خودت قسمت کنی

کاشکی ما شوق نابی داشتیم
در سیاهی آفتابی داشتیم

ما به مهر سینه ها سر می زنیم
تا دیار عاشقی پر می زنیم

ما گهی شاد وگهی افسرده ایم
دل به عشق بی ریا بسپرده ایم

ما پرازحرفیم وسر شار غمیم
ما پر از صد شوق وشور مبهمیم

نظرات 11 + ارسال نظر
شکوفه چهارشنبه 12 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 02:13 http://haramedelam.blogsky.com

سلام .. شعر قشنگی نوشتی ... واقعا :::

ما پر از حرفیم و سر شار غمیم ...

ما پر از صد شوق و شور مبهیم ....

خیلی خیلی قشنگه ... در پناه حق

آزیتا چهارشنبه 12 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 08:42 http://azi.blogsky.com

از اینکه سر زدی ممنون/شعر زیباییه پاینده وپیروز باشی

رضا...............( یاور همیشه مومن ) چهارشنبه 12 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 09:55 http://reza169.blogsky.com

سلام خدمت دوست عزیزم آقای عباسی......
از شنیدن در حال از دست دادن بینائی خواهر زاده شما بسیار ناراحت شدم از خداوند برای او و تمام مریض ها شفاعت آرزو می کنم..................................
زبان از گفتن و تمجید این مثنوی عاجز است//////////////////////
همیشه شاد زی

الهام چهارشنبه 12 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 10:45 http://dokhtarelor1356.blogfa.com

سلام. امید همواره در مسیر زندگی چراغ روشنایی راه ماست.

سرو آ‌زاد چهارشنبه 12 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 11:50 http://SARVEAZAD.BLOGSKY.COM

سلام‌ دوست گرامی از اظهار لطفتون بسیار سپاسگزارم
به خواهر زاده عزیزتان به خاطر طبع لطیف و پاکش تبریک
میگویم و به شما به خاطر داشتن او .
برای اعظم عزیز هم از خدای مهربان آرزوی شفای عاجل دارم
تا بتونه در کنار چشم دل با چشم سر هم زیبائی های دنیا رو
ببینه و دیگران رو هم در دیدنی بهتر یاری کنه .
منتظر خبر بهبودی کاملش هستم و براش دعا می کنم .
حق نگهدارتان

مهدی چهارشنبه 12 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 20:38 http://mmp.blogsky.com



غم عشق ترا, دلهای ویران خانه بایستی



که آن گنج است و جای گنج در ویرانه بایستی



به آسانی نشاید زین دو ره پی برد بر مقصد



ره دیگر, میان کعبه و بتخان بایستی



به دل دادند شوق ناله این را , سوختند آن را



که گل را عندلیب و شمع را پروانه بایستی



سر زلف دلاویز بتی, زان دام دلها شد



که زنجیری به پای هر دل دیوانه بایستی



به یاد افسانه مهر و وفا دارم بسی, اما



ترا ای بی وفا گوشی به این افسانه بایستی



به ترک باده, پیمانه بسته ام با زاهد و اکنون

برای امتحان من, یکی پیمانه بایستی!
موفق و پیروز باشی استاد گرامی در پناه حق

آرمان چهارشنبه 12 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 21:06 http://mirnevesht.persianblog.com

با سلام وبهترین آرزوها.امروز اتفاقی با وب تو آشنا شدم.از بخت خوب خود سپاسگزارم.به قول حافظ ( از بخت شکر دارم واز روزگار هم ).بابت مشکلی که خواهرزاده شما دارد متاسفم.امیدوارم روزگار آنگونه باشد که ایشان می خواهد.شاید این هم لطفی باشد که او این همه آلودگی را در این جهان نبیند .نمی دانم.با اجازه به شما لینک خواهم داد.

روزبه پنج‌شنبه 13 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 02:11 http://tadaie.persianblog.com

سلام وبلاگ وشعرهای قشنگی دارید

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 13 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 05:14

bedrood dash abas sharhe zibayhe azem ra khandam az nazarathe doostan khoshhall shodam baz ham sharhayhe azam rah dar website khodat bogzar maham omeed dareem azam roozee beenaehe khod ra baz yabad doost va braderat saeid

سلام گرم و پر از مهر من به برادر بزرگوارم که در انسویه این کره خاکی لطفشان شامل حالمان گردید.
سعید جان به خدا خوشحال میشم که میای سر میزنی ؛امشب بهت زنگ زدم رو مسیج بودی.دوست داشتم صدای گرمت را بشنوم که از این نعمت محروم ماندم .
چشم شعر های اعظم یا به عبارتی غم نامه های او را مینویسم بلکه دل خود را تسکینی دهم.به امید دیدار در ایران
آزاد از جهل و درد

فریبا شش بلوکی پنج‌شنبه 13 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 19:31 http://fariba1348.blogfa.com

سلام
بله لینکمو دیدیم متشکرم
از برداشت های قشنگت ممنون
همینطور به خاطر لطفی که نسبت به شعرای من داری ممنونم من مجموعه دومم زیر چاپه به نام غریبانه و من البته ۵ مجموعه اماده چاپ دارم بارزم می بینمت ممنونم دوست عزیز

نازنین(بی نیاز) پنج‌شنبه 20 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 09:33 http://idde.blogfa.com

سلامی به گرمای خورشید عالمتاب:

بسیار زیبا است .عجب خواهر زاده هنرمندی دارید.امیدوارم ایشان همیشه موفق باشند .من خیلی از نوشته های این عزیز لذت می برم و غرق در مفهوم اشعارش می شوم.
به شمابرای داشتن این خواهر زاده عزیز تبریک می گوییم.
برای اعظم جان دعا می کنم .از شنیدن این موضوع خیلی متاسف شدم .خیلی زیاد ناراحت هستم .از صمیم قلبم برای این عزیز دعا می کنم تا حالشون خوب بشود.توکل کنید به خدا
به اعظم بگو :نازنین دوستت داره و همیشه برات در نمازش دعا می کنه و به یادت هست و آرزوی موفقیت و خوشی برات دارد.خدا گر ببندد دری را در دیگری باز می شود
نمی شه با خدا مبارزه کرد /باید راضی بود به رضای خدا
اگر از دست من کمکی بر می آید /دریغ نمی کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد