ای عاشقان ؛یـار مـرا


ای عاشقان , ای عاشقان من خاک را گوهر کنم 
  
  وی مطربان , وی مطربان دف شما  پر زر کنم

  باز آمدم  ,  باز آمدم  ,  از پیش  آن یار آمدم 
  
در من نگر , در من نگر , بهر تو غمخوار آمدم

شاد آمدم , شاد آمدم ,   از جمله   آزاد آمدم 
       
چندین  هزاران  سال  شد  تا من بگفتار آمدم

آنجا روم ,  آنجا روم  ,  بالا بدم   بالا روم
 
بازم رهان , بازم رهان کاینجا  بزنهار آمدم

من مرغ لاهوتی بدم  ,  دیدی که ناسوتی شدم
                
دامش   ندیدم   ناگهان  در   وی   گرفتار آمدم

من نور پاکم ای پسر ,  نه مشت خاکم مختصر
                 
آخر صدف من نیستم  .  من  در شهوار آمدم

ما را بچشم سر مبین ,  ما را بچشم سر ببین

 آنجا بیا , ما را  ببین  کاینجا  سبکسار آمدم

از چار  مادر  برترم    وز  هفت  آبا  نیز هم 

 من  گوهر  کانی  بدم کاینجا   بدیدار آمدم

یارم به بازار آمدست , چالاک و هشیار آمدست 

ورنه  ببازارم  چه  کار ویرا  طلب کار آمدم

ای شمس تبریزی  , نظر در کل  عالم کی کنی

 کندر  بیابان  فنا  جان  و  دل   افکار  آمدم

*************

یـار  مـرا , غار مـرا , عشق جگرخـوار  مـرا 

یـارتـوئی غار تـوئی,خواجه
نگهدارمـرا

 نوح تـوئی , روح تـوئی ,  فاتح و مفتوح تـوئی
                      
    سینه   مشروح  تـوی   ,  بر  در  اسرار  مـرا

    نـور تـوئی , سـور تـوئی , دولت منصور تـوئی
                     
    مرغ کــه طور تـوئی  ,    خسته به منقار مـرا

       قطره توئی , بحر توئی , لطف توئی , قهر تـوئی
                  
     قند تـوئی  ,  زهر تـوئی  ,   بیش میازار  مـرا

        حجره خورشید  تـوئی  ,  خانـه  ناهیـد   تـوئی 

     روضه اومید تـوئی  ,   راه   ده   ای  یار   مـرا

     روز تـوئی , روزه تـوئی , حاصل در یـوزه تـوئی

   آب تـوئی , کوزه تـوئی , آب ده  این بار مـرا

         دانه تـوئی , دام تـوی , باده تـوئی , جام تـوئی  

   پخته تـوئی , خام تـوئی , خام  بمـگذار مـرا

 این تن اگر کم تندی , راه دلم کم زنـدی  
                       
  راه شـدی تا نبـدی ,  این همه گفتار مـرا

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد