بهترین فرشته ها








بهترین فرشته ها همین شیطان بود.

مرد و مردانه ایستاد و گفت:

 ((نه، سجده نمی کنم، ))

تو را سجده می کنم اما این آدمکهای کثیفی را

 که از ((گل متعفن)) ساخته ای،
 
این موجود ضعیف نکبتی را که

برای شکم چرانیش خدا و بهشت

و پرستش و عظمت و بزرگواری و آخرت

 و حق شناسی و محبت و همه چیز

 و همه کس را فراموش می کند،

برای یک شکم انگور یا خرما یا گندم،

گوسفند وار پوزه اش را به زمین فرو می برد

 و چشمش را بر آسمان و بر تو می بندد،

سجده نمی کنم،

 این چرند بد چشم شکم چران پول دوست

کاسبکار پست را سجده کنم؟

کسی را که به خاطر تو،

برای نشان دادن ایمان و اخلاصش به تو،

 یک دسته گندم زرد و پوسیده را به قربانگاه می آورد؟

 او را که به خاطر خوشکلی خواهرش

 حرف تو را زیر پا می گذارد،

 پدرش را لجن مال می کند؟ برادرش را می کشد ...؟

 نمی بینی اینها چه می کنند؟

 زمین و زمان را به چه کثافتی کشانده اند؟

مسیح و یحیی و زکریا و علی

را بی رحمانه و ددمنشانه می کشند،

((تنها به علت آنکه ((می توانند))،

نه، تنها به علت آنکه

 ((شخصیت بزرگ، روح بلند و انسان پرشکوه))

 تحملش برای

((اشخاص حقیر، ارواح زبون و آدمکهای خوار و ذلیل))

شکنجه آور است و احساس بودن

 آنها عقده های حقارت و پوچی را

همچون ماران خوشه دار به خشم می آورد

 و دیواره جانشان را نیش می زنند

 و از شدت درد دیوانه و هار می شوند

 و آنگاه با کشتن و سوختن و پوست کندن

 و شمع آجین کردن آنها که بودنشان

برای این زبونان جرم است آرام می گیرند،

لذت می برند و شفا می یابند

و آن وقت سه میلیاردشان

نوکر دو سه تا جانور خونخوار نامردی می شوند

 مثل نرون و چنگیز و تیمور و هلاکو

 و آشور بانی پال و خلیفه و قیصر

 و چومبه و متمدن هاش، استالین

 و هیتلر و نیکسون و هیث ...

 همه بردگان رام و زبون فرعون یا قارون یا بلعم باعور!

آری، من از نورم،

ذاتم از آتش پاک و ذلال و بی دود است،

 ((من این لجن های مجسم پلید پست را سجده کنم ...؟)) 

((هبوط - دکتر علی شریعتی))



نظرات 1 + ارسال نظر
farid پنج‌شنبه 26 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 14:27

movafagh bashi khili kob bod

ممنون که به وبلاگ خود تا ن سر زدید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد